האג׳נדה שלי: תזונה נקייה

האג׳נדה התזונתית שלי: תזונה נקייה ואינטואיטיבית

שנתיים וחצי מסביב לעולם, ומרכז חיים בלוס אנג׳לס, העלו אצלי את המודעות ל- תזונה נקייה, בריאה ואינטואיטיבית. התחלתי לגלות סקרנות לתחום רק לאחר שינוי ההרגלים שלי בעקבות חוסר שביעות רצון ממצבי הבריאותי (הפיזי והמנטלי).

הכל התחיל מכך שסבלתי מאי נוחות במערכת העיכול, קשיים בשינה, מחסור באנרגיות, והרגשה כללית שהיתה טעונה שיפור.  התחלתי ממה שקראתי לו ׳תחושות בטן׳ והמשכתי במחקר מעמיק בנושא. בחנתי מחקרים רבים ומעמיקים בנושא, שהובילו בסופו של דבר לקורס Clean Eating  באל.איי, שהוביל אותי לקידום האג׳נדה של התזונה הנקייה כאן בארץ.

כמה מהמוצרים שאתם קונים בסופר לדעתכם, כוללים תוספות סוכר?

במה מהם הוכנסו חומרים משמרים, משפרי טעם, מייצבים, תוספים נוספים שרובנו כלל לא מודעים אליהם?

ובכן, ממחקרים שנעשו נראה כי שמעל ל80% (!!!) מהמוצרים שאנחנו קונים - עברו עיבוד כלשהוא, שלצערנו אינו מיטיב עם הבריאות שלנו, ויתרה מכך, במקרים רבים אף מזיק לה!

מהי תזונה נקייה?

תזונה נקייה מתבססת על אכילת מזון לא מעובד, כמה שיותר קרוב לצורתו המקורית, ועל העובדה הפשוטה שמזונות מעובדים מזיקים מאוד לגוף ולבריאות: סוכרים, שומני טראנס, צבעי מאכל, תוספות של גופרית, סודיום, מונוסודיום גלוטומט, מייצבים למיניהם, משמרים ועוד ועוד... כל הללו, ורכיבים נוספים אשר  נמצא קשר בינם לבין סוגים שונים של סרטן, בעיות במערכת העיכול, נפיחות, כאבי בטן, מיגרנות, סכרת, אלרגיות, אסטמה, כולסטרול גבוה, לחץ דם, ועוד.
ֿ

הפילוסופיה שלי היא פשוטה: פשטות ועקביות מולידה הצלחה.

השינוי האישי שלי הוא ההוכחה החותכת העיקרית והראשונה, שניתן לעשות זאת בלי לצאת מדעתנו, בלי לאבד את האהבה לאוכל. שניתן לרדת במשקל ללא שימוש במוצרים מעובדים, ללא דיאטות זמניות, ללא מוצרי ׳דיאט׳ ומזונות ׳מופחתי שומן׳. השינוי שלי ושל לקוחותיי הוא ההוכחה שניתן לשנות את הרכב הגוף, לרדת באחוזי השומן, להיות אנרגטיים ומאושרים יותר, יום אחרי יום אחרי יום!

ירקות

למה תזונה נקייה מומלצת?

  • איזון רמת הסוכר בדם, המלחים והכולסטרול
  • הסדרת מערכת העיכול
  • שיפור תחושת השובע
  • העלאת רמת האנרגיה ושיפור ההרגשה הכללית
  • חיזוק ושמירה של מערכות הגוף
  • הפחתת הסיכון למחלות שונות, וטיפול במחלות קיימות
  • ירידה במשקל ושמירה על משקל תקין ובריא.

תזונה נקייה היא תזונה מודעת, תזונה חכמה ומושכלת. היא כוללת ניסוי וטעייה, התאמה אישית ואינדיבידואלית. זהו למעשה  אורח חיים שבמסגרתו לומדות להכיר את הרכיבים שנכנסים לנו לגוף .

12077_10151184531221003_102841220_n