קינוח טפיוקה עם קרם בננות ופירות טרופיים

שבועות הגיע ואיתו הצפה לבנה בדמות מוצרי החלב שמקשטים כל תחנת אוטובוס, וכל שלט חוצות. כלל הפרסומות בערוץ 2 משדרים לנו על המגוון הרחב של המוצרים שכולנו צריכים כדי לעבור את שבועות בשלום. לא עצרתם לרגע לשאול את עצמכם למה לכל הרוחות משקיעים בשיווק ופרסום כל כך אינטנסיבי של מוצרי החלב?

חג השבועות הוא אחד משלושת הרגלים שהם שלושת החגים החשובים היותר ליהדות: פסח, שבועות וסוכות. שלושת הרגלים מבטאים את:    (1) הקשר בין עם ישראל לאלוהיו. (2) הקשר בין האדם לאדמה:  בפסח, ראשית קציר, " והבאתם את העומר ראשית קצירכם אל הכהן". שבועות, ביכורי קציר חיטים ופרי האדמה , " וחג שבועות תעשה לך בכורי קציר חיטים". סוכות, אסיף הפרות, " וחג האסיף בצאת השנה באספך את מעשיך מן השדה".(3) הקשר בין העם לבית המקדש שכן בימים בהם עדיין היה בית המקדש קיים נהגו לעלות אליו לרגל ולהביא מנחה לה'. 

IMG_0738

Spending the holiday with my loved ones ❤️ Among my family! Happy #shavuot ? #holidays #family

A post shared by INNA WAISSENBERG (@fitoclock) on

אז מה הקשר בעצם למוצרי החלב?

הטעם המפורסם הוא שבגלל שעם ישראל קיבל את התורה, הם קיבלו את כל הדינים וההלכות של שחיטה ואכילה. אחרי קבלת תורה הם לא יעלו לעשות שימוש בכלים כדי לבשל בחג השבועות - אלא שהיה עליהם להכשיר את כל הכלים. לכן הם אכלו מאכלי חלב כי הכנתם היתה קלה ולא מחייבת שימוש בכלים שהתבררו כלא כשרים. זהו. פה זה נגמר. עכשיו, כל שיש לי לומר הוא שכנראה שמישהו תופס על זה טרמפ ודוחף לנו חלב ברמת התת מודע שלנו סביב החג הכה ביכורי הזה. 

אז איך נראה חג שבועות כפי שהתכוון המשורר? 

חג הביכורים הינו חג מלא ירקות ופירות, מאפים, סלטים, פשטידות וקישים, דגנים, זרעים ואגוזים.

בהתאם לתפיסה הזו שלי של חג השבועות, הכנתי לארוחת החג שתי מנות: האחת לביבות בטטה טבעוניות עם מטבל טחינה, וקינוח טפיוקה עם קרם קוקוס ופירות טרופיים. את המתכון הבאתי אליכם כאן. הוא קל, נוח ומתאים לכולם!

Vegetables and spices border
חג ביכורים. לובשים לבן.

קינוח טפיוקה - המצרכיםטפיוקה

כוס פתיתי טפיוקה קטנים

6 כוסות מים

3 כפות קרם קוקוס

1 בננה (בעדיפות קפואה)

6 כפות ממתיק טבעי: דבש/סילאן/אגבה

קופסת שימורי ליצ׳י או כל פרי טרופי אחר (פאפאיה, מנגו) או פירות יער ותותים חתוכים לקוביות

אופן ההכנה

מרתיחים את המים ומוסיפים להם את פניני הטפיוקה. מבשלים על אש קטנה מאוד ומערבבים לעתים קרובות, כדי למנוע הידבקות לסיר. מבשלים עד שהפנינים גדלות והופכות לשקופות לחלוטין.

מורידים מהאש, מוסיפים 4 כפות סירופ המתקה, מערבבים ומצננים

טוחנים את הבננה עם 3 כפות קרם קוקוס ו2 כפות סירופ המתקה.

מכינים קעריות אישיות: לכל קערית יוצקים כ- 4 כפות טפיוקה ומעליהן 2-3 כפות קרם בננה.

מוסיפים מעל את הפירות החתוכים, מקשטים בעלי נענע (ודובדבן)

ובתאבון!!