ארטיק סופרפוד

מתכון מיוחד לארטיק סופרפוד שהכנתי במיוחד עבור אוהבי המתוק, עבור אלה שמתקשים שלא לסיים בקינוח. הארטיק הבא מורכב מ3 שכבות שונות, שכל אחת מהם בנפרד יכולה להיות קינוח בפני עצמו. פודינג צ׳יה בקרם קוקוס, פאפאיה, ואסאי ספירולינה.

 

אז איך מכינים?

IMG_9250

השלב הראשון יהיה להכין שלוש שכבות בנפרד

שכבת פודינג קוקוס-צ׳יה

4 כפות זרעי צ׳יה בקערה עמוקה, אליה מוסיפים כוס נוזל קרם קוקוס, ו1.5 כוס חלב קוקוס/שקדים/מים. מערבבים ומניחים במקרר ל-4 שעות.

לאחר 4 שעות מוציאים ומערבבים על מנת לאפשר לכל הזרעים לתפוח, ומגרדים מהדפנות זרעים שנדבקו לקערה. מכסים במכסה או ניילון נצמד, ומחזירים לקירור ל- שעות נוספות או עד הבוקר. מומלץ להוציא מדי כל כמה שעות ולערבב שוב. במידה ורוצים להמתיק, ניתן להוסיף כפית אגבה להמתקה. לערבב היטב.

שכבת פאפאיה

את הפאפאיה האורגנית שלי רכשתי בשוק שרונה, אבל כמובן שניתן להחליף את הפאפאיה בכל פרי שמתחשק לכם: מנגו, משמש, אפרסק ועוד.

במעבד מזון טוחנים כוס פאפאיה עם 4 כפות מים, מכסים בניילון נצמד ומעבירים למקרר.

שכבת אסאי - ספירולינה 

במעבד מזון טוחנים: 1/3 אריזת אסאי קפוא, 20 גרם ספירולינה קפואה ו בננה בשלה עם 4 כפות מים, ו-2 כפות סירופ אגבה להמתקה. ניתן שלא להמתיק כלל, או להחליף את הממתיק בדבש או סילאן. עם התערובת המוכנה מתחילים את הכנת הארטיק.

easy-vegan-vanilla-chia-seed-pudding

שלב הכנת הארטיק

מאחר ויש לנו 3 שכבות שונות שחשוב שלא תתערבבנה אחת עם השניה, יהיה עלינו להקפיא את הארטיק שלנו 3 פעמים: פעם אחת עם כל שכבה.

השכבה הראשונה איתה נעבוד תהיה האסאי - ספירולינה. העזרת משפך נמלא כל תבנית ארטיק ב2-3 כפיות מהבלילה, ונעביר למקפיא לשעתיים, עד שהשכבה תתקשה.

לאחר שעתיים, נוציא מהמקפיא, ושוב באמצעות המשפך נוסיף את השכבה השניה, בערך 2-3 כפיות של בלילת הפאפאיה. שוב נקפיא לשעתיים לפחות, אבל הפעם, בטרם ההקפאה נתקע את מקלות הארטיק.

 

 

השלב השלישה והאחרון יהיה השכבה השלישית: פודינג צ׳יה קוקוס. נוסיף את הפודינג עד למילוי מוחלט של הארטיק, ונחזיר להקפאה נוספת ואחרונה לפני האכילה...

את הארטיקים שלי התחלתי בסדר הפוך ובדיעבד הבנתי שעדיף להתחיל עם האסאי ספירולינה ולהשאיר את השכבה הקשה ביותר (פודינג צ׳יה) לתחתית. ככה ניתן להינות מהשכבות העליונות מבלי שהארטיק יימס.

מלבד ההכנה הכיפית שניתן כמובן לשלב בה את הילדים, והטעם נהדר, מדובר בארטיק שמורכב כולו מסופר פוד, שמכיל אך ורק מרכיבים טבעיים, ללא תוספים, ללא סוכר מוסף או משמרים.

IMG_9139