איך להפוך את השנה לטובה בחיי?

3 פעמים בשנה אנחנו מחליפים קידומת. פעם אחת ביום ההולדת, פעם שנייה בראש השנה, ופעם שלישית בשנה האזרחית החדשה. בכל אחת מהפעמים הללו זה זמן טוב לעשות חשבון נפש, הערכת מצב, ובניית תכנית שאיפות, יעדים ומטרות לשנה הבאה. לצערי, רבים נכשלים בעמידה ביעדים של עצמם, משום שאינם רושמים את היעדים שלהם או שוכחים לאורך הדרך מה הם למעשה רוצים להשיג. ממחקרים בנושא, נמצא כי שלאנשים שרושמים את היעדים שלהם יש סיכוי של 42% יותר להשיג את מטרותיהם. אתם קולטים? אפשר להגדיל את המסוגלות העצמית וההצלחה באמצעות פעולה פשוטה של הכנת רשימת יעדים. 

השנה עומדת להסתיים, וזו שבאה אחריה עומדת להתחיל. איך נערכים להגשמת היעדים? באמצעות 5 שלבים פשוטים.

הרעיון הכללי הוא להכין רשימת יעדים, שנדע לאן לכוון. היעדים צריכים להיות ספציפיים, ממוקדים, מדידים ובעלי תאריך יעד. למשל, אל תגידו ״אני רוצה לרדת במשקל״, אלא ״אני רוצה להשיל 5 ק״ג עד ה-30 באפריל״, אל תגידו ״אני רוצה להתקדם בעבודה״ , אלא ״ אני רוצה להיות סמנכ״ל שיווק עד תום השנה הבאה״. 

חמשת הצעדים הם באמת פשוטים, וזו לגמרי דרך להפוך את השנה- לשנה הטובה בחייכם.

דמיינו את האפשרויות שלכם

על מנת לדמיין מה אפשרי צריך קודם כל להתגבר על האמונות המגבילות שלנו. אילו מחשבות או אמונות מונעות מכם להתקדם הלאה? יכול להיות שמישהו מכם מאמין שאינו ראוי להצלחה? או שאינו בנוי לריצות ארוכות? או אולי מי מכם שמאמינה שאינה יודעת להתנהל כלכלית, או שאינה מסוגלת לוותר על מתוק? אחרי שתתגברו על המחסומים המנטאליים הללו, עשו עם עצמכם סיעור מוחין על מנת להבין מה תרצו להשיג בשנה הקרובה.

אין סוף לאפשרויות!

תשאירו את העבר מאחור

אל תתנו לכשלונות לרדוף אתכם. היפרדו מהעבר, ואימרו שלום לעתיד. כך, תצליחו לחלום בגדול יותר ולהשיג הרבה יותר.

2016d
מה שהיה - היה.

הגדירו את היעדים שלכם.

הגדירו בין חמש לשבע מטרות בתחומים שונים של חייכם. לא יודעים מה להגדיר או באילו מטרות להתמקד? שאלו את עצמיכם אילו תחום חיים זקוק למירב תשומת הלב כרגע בחייכם? כשתמקדו אותו הגדירו את היעד ההמרכזי.

2016c
אז... לאן אני הולך מפה?

זהו גורמים לחיזוק המוטיבציה שלכם.

מרבית האנשים מציבים יעדים, נתקעים בשלב משוסים ומרימים ידיים. על מנת לשמור על המוטיבציה ולא להישבר, שאלו את עצמכם: למה אני רוצה להשיג את היעדים הללו? מה יקרה אילו לא אשיג אותם? תזכירו לעצמכם, במיוחד ברגעים היותר קשים, למה הכלל התחלתם. נסו לדמיין את ההרגשה המספקת כשמגיעים אל היעד.

2016f
מה מניע אותי? למה התחלתי? לאן אני הולכת? אני רוצה להצליח!

יישמו את התכנית

תכנית פעולה גדולה מדי היא רק תירוץ לסחבת. כל מה שבאמת צריך הוא להתמקד בצעד הבא. מה הצעד הבא שאני יכול/ה לעשות על מנת להתקדם בצורה משמעותית לכיוון היעד? למעשה, במקום להכין תכנית פעולה מפורטת לחצי שנה הקרובה, עשו פעולה אחת בכל יום שתקדם אתכם הלאה.  באמצעות תהליך משמעותי לכיוון היעד, אנחנו שומרים על שמחת החיים, על הביטחון העצמי ועל מטרת חיים ריאלית, ועכשיוית.

Personal Perspective of a Person Planning for Work
תכננו, והביאו את התכנון על הכתב

התגברו על אחד המכשולים הגדולים מכל: פרפקציוניזם. לעיתים קרובות אנחנו חושבים שאנחנו נכשלים משום שלא השגנו את היעד בצורה אידיאלית. הנה הדרך הנכונה להסתכל על הדברים: אתם אולי לא תגיעו אל כל היעדים שהצבתם אבל אתם הולכים להשיג הרבה יותר מאשר אילו לא היו לכם יעדים כלל.

 

הרעיון הוא לא להשיג את כל המטרות, אלא להתקדם בחיים. הגדירו יעדים, התקדמו לקראתם, ותחגגו את ההקדמות שעשיתם.

אז מה הצעד הבא אם כך?

What gets scheduled gets done

הקדישו חצי יום, או חצי שעה ביום למשל 4-5 ימים על מנת להשלים את חמשת השלבים הללו. הפכו את היעד לחלק מהיום יום שלכם, כך שתזכרו לעשות משהו לכיוון היעד בכל יום שעובר. השנה הזו מתוכננת להיות השנה הכי טובה שלכם!